Page 21

ASM Broschuere 2011

Ich bin Hamburgerin Derya Yildirim-Kiş – Polizeibeamtin Derya Yıldırım-Kış “Başlangıçta”, „insanların sürekli olarak kendisine baktığını“ söylüyor. 2004 yılında öyle idi, bugün artık 31 yaşındaki Yıldırım-Kış o tarihte Bölge Polis Okulu‘ndan mezun olmuştu. Polislik görevini üstlenen kadınlar sayıca fazla değil ve Türkiyeli göçmen geçmişine sahip bir kadın polis ise gerçekten son derece az rastlanan bir olguydu. Bu nedenle daha „okuma yazmaya başlamadan önce“ bile Yıldırım-Kış polis olmayı kafasına koymuştu. 60’lı yıllarda Türkiye’nin Erzincan ilinden göç eden anne ve babası ve kendinden büyük üç kardeşi ile birlikte büyüdüğü Neustadt’taki evleri Großneumarkt polis karakolunun çok yakınında bulunuyordu ve „Großstadtrevier“ isimli televizyon dizisinin yeni bölümleri burada çekilmişti. Ve Yıldırım-Kış bu diziden çok et ki lenmişti. Polis kadrosuna alınmak için girdiği birinci ve ikinci Almanca testini kazanamamıştı. Ortaokul diplomasını cebine koyduktan sonra bazı işlerde çalışmayı denedi ve en sonunda Deutsche Bahn’ın kontrolör kadrosuna katıldı. İşini yaparken günün birinde polise eleman alımı hizmetinde çalışan bir danışman ile tanıştı. „Siz de polis olmalısınız dedi ve beni hemen ertesi gün için bürosuna çağırdı“. İyice hazırlandıktan sonra kısa zamanda testi başardı ve hedefine ulaştı. Meslektaşlarının dil engeli ile karşılaştıkları veya kültürel bilgilerin gerektiği vakalarda, iki çocuk annesi Yıldırım-Kış her zaman aranan bir şahıstır. Bazen komşu komiserlikler bile kendisinden yardım istemekteler. „Etimle ve kemiğimle polis memuruyum“ diyen Derya Yıldırım-Kış rüyalarındaki mesleği icra etmekten memnun ve her gün severek işe gittiğini“ ifade ediyor. „Anfangs“, so erinnert sich Derya Yildirim-Kis, „haben die Leute noch ständig geguckt.“ Das war 2004 und die heute 31-Jährige hatte gerade ihre Ausbildung an der Landespolizeischule beendet. Frauen im Polizeidienst waren damals selten und eine Polizistin mit türkischem Migrationshintergrund eine absolute Rarität. Doch schon bevor sie lesen und schreiben konnte, stand für Yildirim-Kis fest, „ich geh zur Polizei“. Ihre Eltern kamen in den 60er-Jahren aus Erzincan in Anatolien. Die Wohnung, in der sie mit drei älteren Geschwistern aufwuchs, lag in der Nähe der Großneumarkt- Wache. Hier wurden auch neue Folgen der TV-Serie „Großstadtrevier“ gedreht. Yildirium-Kis war fasziniert. Beim ersten und zweiten Test für den Polizeidienst fi el sie noch durch den Deutschtest. Die mittlere Reife in der Tasche, hatte sie zunächst einige Jobs, bis sie beim Prüfdienst der Deutschen Bahn anheuerte. Eines Tages überprüfte sie auch einen Mitarbeiter von der Einstellungsberatung der Polizei. „,Sie müssen zur Polizei‘, hat er zu mir gesagt und mich gleich für den nächsten Tag ins Büro bestellt.“ Gut vorbereitet bestand sie kurze Zeit später den Test und war am Ziel. Wenn ihre Kollegen bei Einsätzen an sprachlichen Barrieren scheitern oder kulturelles Hintergrundwissen gefragt ist, wird die zweifache Mutter gerufen. Manchmal sogar von Nachbarkommissariaten. „Ich bin mit Leib und Seele Polizeibeamtin und freue mich jeden Tag darauf, zur Arbeit zu gehen“, sagt Derya Yildirim-Kis über den Alltag in ihrem Traumberuf. Arbeitsgemeinschaft selbstständiger Migranten e.V. c/o Handelskammer Hamburg www.asm-hh.de Netzwerk „Integration durch Qualifizierung“ (IQ) 15_ASM-Plakat_25Prozent_2011 15 20.09.2011 15:42:52 Uhr Polizei 21

ASM Broschuere 2011
To see the actual publication please follow the link above